Biz
08. 05. 2012
Za most 160 miliona evra
Beograd - Beogradu je bio potreban novi most preko Save, ali umesto standardnog gradskog mosta i prihvatljive cene, gradska uprava se opredelila da gradi jako skup Most na Adi, koji je do sada koštao oko 160 miliona evra, piše Danas.
List navodi da stručnjaci tvrde da je visoka cena posledica voluntarističkog planiranja i nesprovođenja svih zakonom utvrđenih procedura, pre svega nepoštovanja Generalnog urbanističkog plana, zakonskog okvira za zaduživanje grada, urbanističkih, tehničkih i tehnoloških normi.
Rezultat je najširi most na svetu, tri puta duži od prosečne širine Save na teritoriji grada, koji nameće buduće rešenje takozvanog metroa, a u suštini tramvaja, planiranog da tom trasom prođe tek za 15 do 20 godina.
Odabrana dispozicija mosta sa 200 metara visokim pilonom o koji je okačena čitava mostovska konstrukcija više je nego dva puta skuplja od odgovarajuće funkcionalno pogodne gredne konstrukcije.
Budući da se prelazak preko mosta ne naplaćuje, održavanje konstrukcije mosta je složeno i skupo, a finansiraće se iz budžeta, odnosno od novca poreskih obveznika. Niko od predstavnika gradskih vlasti nije izneo koliko će Most na Adi koštati kad se završi izgradnja pristupnih saobraćajnica, piše Danas.
Nema komentara.