Pošalji prijatelju

Lifestyle

14. 12. 2011

Raste uticaj interneta

Beograd - Uticaj interneta kao glavnog izvora informisanja građana Srbije raste, iako televizija ostaje glavni izvor informisanja, pokazalo je danas predstavljeno istraživanje agencije Ipsos stratedžik marketing.

Istraživač Ipsosa Predrag Kurčubić je rekao da je istraživanje pokazalo da je 18 odsto građana reklo da im je internet postao glavni izvor informisanja, što je za pet odsto više nego protekle godine.

"Uticaj interneta kao glavnog izvora informisanja raste, naročito među mlađom populacijom", naglasio je Kurčubić i rekao da 56 odsto građana koristi internet, dok ga samo pet odsto nikada ne koristi. Kurčubić je istakao da se beleži porast onih koji na internetu koriste društvene mreže, četovanje, blogove i forume. Sada imamo već dve trećine građana koji imaju profil na nekoj od društvenih mreža i aktivni su na njima, rekao je Kurčubić.

Po njegovim rečima, važno je i da je porasla kupovina preko internera, jer gotovo 30 odsto ispitanih građana tvrdi da je obavilo neku od transakcija pre interneta, što je za 10 odsto više nego prošle godine.

Istraživač Jasna Milošević je naglasila da je polovina korisnika interneta rekla da je on promenio njihove životne navike.

Milošević je napomenula da mladi puno vremena provode na društvenim mrežama, a internet se najčešće koristi i za slanje i primanje elektronske pošte, informisanje i četovanje.

Najmanje se aktivno koristi čitanje blogova i ostavljanje komentara ispod vesti i na formumima, rekla je ona i zapazila da se interaktivnost na internetu ne koristi dovoljno. Korisnici interneta su pasivni posmatrači onoga što se na internetu događa, a izuzetak su društvene mreže, istakla je ona.

Miložević je rekla da mlađoj populaciji primat u informisanju na internetu nisu vesti iz politike i ekonomije, već vremenska prognoza, zabavni sadržaji, sport i putovanja. Istraživanje je sprovela agencija Ipsos stratedžik marketing u okviru Programa za podršku medijima u Srbiji, koji sprovodi Američa agencija za međunarodni razvoj (USAID) preko partnera Ajreks Srbija.

Novinar Nenad Vulović, foto FoNet

Nema komentara.