Lifestyle
03. 02. 2012
Za pola JAT-a 30 miliona evra
Beograd - Ministar za infrastrukturu i energetiku Srbije Milutin Mrkonjić izjavio je danas da su orijentacione procene da bi privrednici, koji bi uzeli polovinu nove kompanije, formirane od Jat ervejza, trebalo da daju oko 30 miliona evra, dok bi ostatak, nešto više od 50 odsto, obezbedila Vlada Srbije.
Mrkonjić je novinarima u Centru za kontrolu letenja na Beogradskom aerodromu rekao da će pokušati da izdejstvuje da predstavnici privrednika vode novu kompaniju, ali da nije on taj koji o tome odlučuje. Kompaniju će verovatno voditi "onaj ko da najviše para, jer živimo u kapitalizmu", ocenio je Mrkonjić.
Prema njegovim rečima, kompanija bi trebalo da bude formirana do kraja mandata ove Vlade, a da godinu završi na pozitivnoj nuli. Na pitanje novinara zašto se JAT prodaje tajkunima, Mrkonjić je odgovorio: "Otkud vam ta ideja. Nikada".
On je objasnio da, kao čovek starog kova, ne zna šta su tajkuni, a da država i ne prodaje JAT, nego samo "stvara uslove za njegovo poslovanje", i da je premijer Mirko Cvetković osoba koja vodi sav taj posao i da u njega treba imati puno poverenje. Država, dodao je Mrkonjić, preuzeće dugovanja JAT, a nova kompanija će krenuti rasterećena duga i bez viška radnika, i početi da radi makar toliko dobro kao crnogorski Montenegro erlajnz.
Komentarišući kredit koji će Srbija dobiti od Azerbejdžana za izgradnju "Koridora 10" prema Crnoj Gori, Mrkonjić je precizirao da će on biti upotrebljen za izgradnju 40 kilometara autoputa od Ljiga do Preljine.
"Radimo autoput prema Crnoj Gori po trasi koja je usvojena... Verujem da će to nastaviti i buduća Vlada, iako to ne znači da se kandidujem ponovo za ovu funkciju", rekao je on.
Iz vlastitih sredstava, ili uz neki komercijalni kredit, naglasio je Mrkonjić, priprema se početak radova na deonicama Obrenovac-Ub i Lajkovac-Ljig, dužine oko 50 kilometara, a već se radi na delu od Uba do Lajkovca.
Mrkonjić je danas sa ministrom za saobraćaj i pomorstvo u Vladi Crne Gore Andrijom Lomparom potpisao sporazum o saradnji vazdušnom saobraćaju, čime se otvara mogućnost za uspostavljanje konkretnih oblika saradnje svih vazduhoplovnih subjekata u dve države, a važan je i zbog pristupanja EU.
Lompar je rekao da je važnost sporazuma u tome što obezbeđuje saglasnost dve države da zajednička Agencija za kontrolu letenja, sa pozicijom koju ima, može duplom snagom da se bori u budućoj preraspodeli kontrole na evropskom nebu.
Važnost je, dodao je on, i to što se omogućava fleksibilna upotreba vazdušnog prostora, civilna i vojna, što takođe omogućava veću bezbednost.
Na svečanosti su uručene diplome 48. klase studenata koji su završili školu kontrole letenja Agencije za kontrolu letenja Srbije i Crne Gore.
Direktor Agencije Nikola Stankov istakao je da su studenti, koji su program pohađali po pravilima Centralne evropske kontrole letenja u Amsterdamu i ispite polagali po njihovim pitanjima, postigli izuzetan uspeh, jer je prolaznost bila pet odsto, dok je u zemljama EU ona 0,8 odsto.
Nema komentara.