Pošalji prijatelju

Tehno

09. 06. 2012

Tviter promenio ptičicu

Beograd - KAD NEKA NOVA KOMPANIJA NARASTE i uđe u zrelu fazu, obično to pokaže tako što angažuje novog finansijskog direktora ili objavi dokument kojim potencijalnim kupcima opisuje svoju finansijsku sliku (tzv. Prospektus). Međutim, u slučaju Tvitera (Twitter) narasti znači promeniti logotip. Njegov dizajnom opsednuti suosnivač Džek Dorsi pokazao je novi logotip u sredu. Dobro poznata bucmasta plava ptičica s perjanom ćubom i nesrazmerno malim krilima, posle šest godina zamenjena je elegantnijom varijantom s uzdignutim kljunom i većim krilima. Naravno, ovo rešenje nije nastalo slučajno (pogotovo ako se zna da Dorsi voli Pradu i farmerke Skota Morisona). Pored toga što iskazuje ljubav kompanije prema ornitologiji, pažljivo je konstruisano pomoću isprepletenih krugova, kako bi iskazalo i metaforičnost odnosa korisnika prema Tviteru. „Ova ptičica je nastala korišćenjem tri skupa preklapajućih krugova – slično načinu na koji su povezane i ispresecane vaše veze, zanimanja i ideje s prijateljima i vršnjacima“, piše u objavljenom saopštenju. „Bez obzira na to da li letite visoko iznad zemlje da biste dobili širi pogled, ili ste se sjatili s drugim pticama kako biste postigli neki zajednički cilj, ptica u letu je vrhunska predstava slobode, nade i bezgraničnih mogućnosti.“ Međutim, ovo nesumnjivo lepo i poetično obrazloženje je istovremeno i odvraćanje pažnje sa većeg problema s kojim se suočava ova kompanija: kako zaraditi dovoljno novca da se opravda tržišna vrednost od 8,4 milijardi dolara i pripremiti se za eventualni izlazak na berzu kao javna kompanija. Ovo je sada naročito teško ako se ima u vidu neslavan iskorak Fejsbuka (Facebook) u tu sferu. Lepo je imati ptičicu u ruci, ali je još lepše imati brdo para.

Mikro PC World

Nema komentara.