Tehno
12. 06. 2012
Nao roboti hvataju ritam
Beograd - IGRAČKA TRUPA ROBOTA SA MIT-A POKAZALA je prošle nedelje da ume da se snađe i kad stvari krenu naopako. Dok su vežbali zajednički nastup uz muziku Majkla Džeksona sa njegovog albuma Triler, jedan je „slučajno“ pao (zapravo su ga namerno srušili), ali su ostali igrači malo usporili korak, sačekali kolegu da se podigne i pribere i potom uhvati ritam grupe.
Možda ovo i ne izgleda nimalo revolucionarno, ali zapravo je mnogo više od obične igračke solidarnosti i snalažljivisti. Ovo je u stvari demonstracija prilično napredne logike nelineranog upravljanja, odnosno iste one oblasti istraživanja koja je iznedrila robote kao što su galebkompanije Festo, ili MIT-ov dvonožni dinosaurus Trudi, kao i čovekolike Nao robote kompanijeAldebaran robotiks, korišćene u ovom primeru.
Roboti igraju složno i sinhrono s muzikom kao i grupa u kojoj igraju ljudi, ali se za razliku od ljudi ne oslanjaju samo na čula vida i sluha već i na bežične komande. Kad drugi roboti uoče da je jedan pao, počnu da igraju sporije. Čim taj robot ustane dobija od svojih kolega početnu poziciju, ali pošto ne može odmah da osposobi noge i ruke kašnjenje nadoknađuje tako što počinje da igra brže dok ne uhvati ritam grupe. Kad se sinhronizuje nastavlja da igra kao i ostali.
Imajući u vidu pojedince koji u svojim nastupima koriste robotizovane pokrete ili grupe koje igraju poput robota na daljinsko upravljanje, uskoro će i roboti početi da nastupaju sa sopstvenim tačkama koje će sigurno biti uverljivije od ljudi koji glume robote.
Nema komentara.