Tehno
18. 07. 2012
Predstaviljen Office 2013.
Beograd - MICROSOFT JE u San Francisku predstavio korisnički pregled (customer preview) nove verzije svog paketa poslovnih aplikacija Office 2013. Predstavljajući novi Office, izvršni direktor Microsofta Stiv Bolmer je izjavio da se ovaj poslovni paket nalazi na više od 90% poslovnih računara, kao i da ga upotrebljava više od milijardu poslovnih i kućnih korisnika širom sveta. Office je najbolje prodavani Microsoftov proizvod, koji kompaniji donosi više od 15 milijardi dolara godišnje, dodao je Bolmer. Govoreći o novom Officeu Bolmer je istakao da se radi o najambicioznijem Microsoftovom izdanju namenjenom svim korisnicima, od đaka i studenata preko porodičnih korisnika do poslovnih korisnika. “Novi Office donosi sjajne karakteristike i mogućnosti od kojih ste neke već videli kod Windowsa 8 i Windowsa Phone”, dodao je Bolmer. Za čitaoce MikroVesti koji imaju nedoumice oko imenovanja verzija Officea, valja napomenuti da ovaj paket tokom razvoja ima internu kompanijsku oznaku u vidu dvocifrenog broja, dok verzija koja se nalazi u prodaji ima oznaku koja upućuje na godinu pojavljivanja. Primera radi, Office 2007 je imao internu oznaku Office 12, zatim je Microsoft preskočio “nesrećni broj” 13 i dodelio broj 14 Officeu 2010 za Windows i Officeu 2011 za Macintosh, tako da novi Office ima oznaku 15. Što se tiče zvanične oznake, Office se imenuje tako da oznaka u njegovom imenu ukazuje na godinu pojavljivanja, budući da se programski paket uobičajeno pojavljuje jednu godinu pre godine koja stoji u njegovom imenu. Sve komponente Officea – Word, Outlook, Excel, OneNote i PowerPoint, unapređene su tako da se mogu koristiti na uređajima sa ekranima osetljivim na dodir, kao što su pametni telefoni i tablični računari. Više od polovine korisnika ima dva ili više uređaja na kojima se nalazi Office, a 60% njih kaže da koristi isti uređaj na poslu i kod kuće, izjavio je Bolmer. Zbog toga su sve aplikacije redizajnirane, kako bi ostvarivale bolje performanse, podjednako na tabličnim i PC računarima, dodao je Bolmer. Primera radi, u Wordu se sada mogu uređivati PDF datoteke i snimati dokumenti u nekom od Adobeovih formata. Takođe, u Word se sada lakše može ugraditi video sa YouTubea. Korisnicima se preporučuje da se prijavljuju za korišćenje Officea, tako da svi uređaji, od telefona do tabličnog i PC računara, otvaraju dokument na istom mestu na kome je zatvoren, bez obzira na to na kom je uređaju rađeno. Dodat je i “režim za čitanje”, kojim se korisnicima tabličnih računara olakšava čitanje dokumenata. Sve aplikacije iz Officea, pa tako i Word, integrisane su sa Microsoftovom uslugom za čuvanje podataka u oblaku SkyDrive, što omogućava konstantno ažuriranje i lak pristup dokumentima. Outlook je izmenjen tako da važni podaci iz kalendara ili adresara mogu da se postave iznad glavnog prozora klijenta e-pošte, što omogućava korisnicima da Outlook rašire preko celog ekrana svog tabličnog ili PC računara. Novi dodaci za Outlook automatski skeniraju e-poštu tragajući za zadatim adresama ili pretražuju predloge za buduće sastanke i generišu termine tih sastanaka. PowerPoint sada ima unapređen režim za prezentacije, koji omogućava korisnicima da za vreme prikazivanja njihovih dokumenata na ekranu, istovremeno pregledaju svoje zabeleške ili slajdove na tabličnom ili PC računaru. Unapređena aplikacija OneNote sadrži integrisane funkcije tabličnih računara, kao što je prepoznavanje rukopisa, a dobila je i novi “radijalni” meni koji olakšava izmenu tipa i veličine fontova ili nekih drugih parametara, dodirom ekrana. Microsoft je u novi Office dodao i neke funkcije društvenog umrežavanja i omogućio korisnicima da “prate” kolege, dokumente i zadatke na sličan način kao što “prate” prijatelje na Facebooku. Budući da je Microsoft nedavno kupio društvenu mrežu Yammer namenjenu poslovnim korisnicima, kao i sistem za telefoniranje, razmenu trenutnih poruka i video ćaskanje preko interneta Skype, njihove mogućnosti će takođe postati deo Officea. Saradnja korisnika će sada biti dodatno proširena novim Officeovim alatkama za video konferencije i zajedničko uređivanje dokumenata. Analitičari smatraju da će novi Office naići na dobar prijem kod korisnika zbog obilja novih mogućnosti koje nudi, ali istovremeno upozoravaju da je svaki proizvod, čak i kada se nalazi na svom vrhuncu, podložan neuspehu. Posebno ako postoje konkurenti koji brže reaguju na zahteve korisnika i nude slične proizvode za simboličnu nadoknadu ili potpuno besplatno. Microsoftovu dominaciju na planu poslovnih aplikacija ugrožava Google sa svojim paketom Google Apps u kome se nalaze aplikacije zasnovane na vebu. Taj paket omogućava kompanijama da uštede značajna sredstava, budući da se apliakcije iz tog paketa mogu koristiti uz nadoknadu manju od 50 dolara po korisniku godišnje. Da bi odgovorio na zahteve tržišta i na tom planu, Microsoft je na istoj konferenciji predstavio i redizajnirani paket aplikacija Office 365, čija osiromašena verzija će moći da se koristi i besplatno. Takođe, Bolmer je pozvao korisnike Officea da na bolji način čuvaju svoje dokumente tako što će upotrebiti svoj MicrosoftLive nalog da bi čuvali dokumente u oblaku, odnosno da bi koristili uslugu SkyDrive. To će im omogućiti da sinhronizuju svoje dokumente i koriste ih na bilo kom uređaju koji ima pristup internetu. Što se tiče kompatibilnosti sa operativnim sistemom, Bolmer je još jednom ponovio da će novi Office 2013 i Office 365 moći da se koriste samo na računarima sa Windowsom 7 i Windowsom 8 koji treba da se pojavi u oktobru ove godine. On je dodao da će se tablični tačunari sa Windowsom RT (verzijom Windowsa 8 za računare sa ARM-ovim procesorima) isporučivati sa verzijama Worda, Excela, PowerPointa i OneNotea iz Officea 2013. Zanimljivo je Outlook neće biti deo te verzije za Windows RT; umesto njega korisnici će moći da koriste aplikaciju Mail
Nema komentara.